الثلاثاء، 19 يوليو 2011
الثلاثاء، 19 يوليو 2011

أنا أسف يامصر

طفل صغير عمره سنين مشي علي البحر  شاف الشمس من بعيد بتغرب  حب يمسكها يرجعها مكانها علشان تنور الدنيا كلها ولكنه راح بعيد وما طالش الشمس

شاب في العشرين نزل ميدان التحرير كان نفسه يجيب الحرية للملايين فتح صدره للرصاص ضربوه الخاينين بالنار مات استشهد واحنا من بعده  خايفين علي رغيف العيش بندور علي البورصة وسعر الزيت  ناسيين ان الارازق بيد الله ومفيش حد بيموت من الجوع كلام حافظيييينه من سنين لكن عمرنا ما عملنا بيه

شاب في العشرين استشهد ومجتش الحرية هي ديه ثورة 25  ودمه راح رخيص واحنا لسة خايفين

جمب الحيط ولا في نص الشارع مشيت هتموت هتموت خايف ليه

انا اسف يامصر انا ضيعت حق الشهيد ونسيت احنا نتلاقي يوم الدين مش عارف لما نتقابل راح هقوله ايه  ولا سألني ابني لما يكبر انت عملت راح ارد عليه بايه

أنا أسف يامصر أنا ضعيت الشهيد

0 تعليقات:

إرسال تعليق